Školení – TPM

Údržba má v mnoha provozech stínovou podobu a je uznána jako důležitější součást podniku teprve ve chvíli, kdy se objeví poruchy. Výrobní procesy se špatnou údržbou vedou k častým poruchám a kromě toho k nedostatkům v jakosti i bezpečnosti. Aplikování filosofie LEAN v údržbě vede k novým podnětům pro přemýšlení a modelům vzájemné spolupráce mezi výrobou a údržbou. Ty se zaměřují na stabilní, snadno dostupné procesy se současně efektivním využitím zdrojů údržby.

Cíl a obsah školení TPM:

V efektivním výrobním systému musí být údržba ve svých strukturách, procesech a samozřejmě ve svých strategiích a konceptech optimálně sladěna s výrobním systémem.

Rozhraní mezi výrobou a údržbou je definováno jako rozhraní služeb, tzn. všechny aktivity týkající se údržby se zaměřují na výrobní systém, který je definován prostřednictvím hodnotových toků. Pomocí „Best practice v údržbě“ se všechny aktivity a struktury údržby zaměří na hodnotový tok a eliminují se tak potenciály plýtvání.

Jednotlivými prvky workshopu jsou specifická témata LEAN týkající se údržby, jako TPM, priority zařízení, klasifikace podle škodlivosti, KANBAN údržby a základní prvky 5S v údržbě.

Pomocí systematického postupu se naučíte, jak lze odvodit stěžejní body údržby, jaké jsou správné strategie a koncepty a jak může vypadat optimální organizace údržby. Ke zprostředkování znalostí dochází vlastní zkušeností během ověřených, praktických školení, která jsou doplněna teoretickými informacemi.

Použité nástroje a metody školení TPM:

  • 5S
  • OEE
  • TPM
  • Formulář autonomní údržby
  • Simulace rozkladu stroje
  • Top management – 5/10
  • Vedoucí pracovník – 5/10
  • Mistr – 10/10
  • Operátor/Pracovník – 10/10
  • Základní znalost Lean principů
  • 5S