Školení Shop floor management – logistika
Shop floor management se obvykle vnímá jako okamžitý a systematický řídící rámec pro zabezpečení procesů kontroly výroby a logistiky. Shop floor management aktivně využívá vizualizace oblastí činností a vede k neustálému zlepšování procesů a k řešení problémů procesů směrem k definovaným cílům. To podporuje realizaci udržitelného úspěchu skrze kontinuální zlepšování.
Interní logistika je jedna z nejdůležitějších funkcí v podniku, specificky ve velikých výrobních firmách. Logistika zajišťuje, připravuje, plánuje a dodává materiál, polotovary a finální produkty. Je nepostradatelnou součástí celkového zásobovacího řetězce.
Při implementaci štíhlé výroby nelze opomenout implikace v logistice, která může zásadním způsobem podpořit plynulost toku materiálu výrobou a zvýšit kvalitu dodávky jak interním, tak externím zákazníkům. A stejně jako ve výrobě, i v logistice je potřeba etablovat platformu pro kontinuální zlepšování, tedy zavést Shop floor management.
Školení Shop floor management – záběr interní logistika zahrnuje následující oblasti:
- Úvod do Lean filozofie
- Přidávání hodnoty a plýtvání v kontextu logistiky
- Přehled vybraných Kaizen metod aplikovatelných v logistice
- Úvod do shop floor managementu
- Základní elementy shop floor managementu (cíle, standardy, vizualizace, komunikace, kvalifikace)
- Implementace shop floor managementu
- Lean warehouse – simulační hra
Cíl a obsah školení Shopfloor Management – záběr interní logistika:
- Pochopení Lean principů v logistice
- Představení vhodných metod pro analýzu / zlepšování logistických procesů
- Pochopení principů PDCA a shop floor managementu jako vhodné platformy pro kontinuální zlepšování
- Pilotní vizualizace
- Prožití PDCA cyklů a realizace nápravných opatření s pomocí shop floor managementu v simulační hře
Použité nástroje a metody školení Shop floor management – záběr interní logistika: